• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 2 آذر 1400
کد مطلب : 146257
+
-

دانش‌آموز 14ساله  زندگی بخشید


با اهدای اعضای بدن نوجوان 14ساله فسایی که دچار مرگ مغزی شده بود، 3بیمار نیازمند فرصت زندگی دوباره یافتند.
به‌گزارش مهر، مدیرعامل انجمن اهدای عضو شهرستان فسا گفت: این پسر نوجوان بر اثر تصادف دچار ضربه مغزی و پس از آن به بیمارستان منتقل شد. اما تلاش پزشکان برای نجات وی فایده‌ای نداشت و در نهایت وی دچار مرگ مغزی شد. در این شرایط مذاکره با خانواده وی آغاز شد و آنها رضایت دادند که اعضای بدن پسرشان به نام سامان زبیدی که دانش‌آموز کلاس هشتم بود به بیماران نیازمند پیوند عضو، اهدا شود. راضیه آسوده افزود: کبد، پانکراس و ۲کلیه سامان با انجام عمل جراحی در بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی ولیعصر فسا جداسازی و برای پیوند به 3بیمار نیازمند به بیمارستان ابوعلی‌سینای شیراز انتقال داده شد.

 قاچاق مواد‌مخدر با اتوبوس مسافربری 
اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق مواد‌مخدر که با استفاده از اتوبوس‌های مسافربری اقدام به جابه‌جایی مواد‌مخدر از مرزهای شرقی کشور به پایتخت می‌کردند، دستگیر شدند.
به‌گزارش همشهری، چند روز قبل گزارشی در اختیار پلیس پایتخت قرار گرفت که نشان می‌داد ساکنان خانه‌ای در جنوب تهران رفت‌وآمد‌های مشکوکی دارند. به‌گفته همسایه‌ها اهالی این خانه از افراد سابقه دار و خلافکار بودند و نیمه‌شب‌ها و مخفیانه اجناسی را به این خانه منتقل می‌کردند.
با این گزارش مأموران وارد عمل شدند و در تحقیقات نامحسوس دریافتند که صاحب خانه یک قاچاقچی سابقه دار است. آنطور که مأموران معاونت عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد‌مخدر تهران متوجه شدند، متهم به تازگی با تشکیل یک باند قاچاق مواد‌مخدر اقدام به انتقال محموله‌ها از مرزهای شرقی کشور به پایتخت می‌‌کرد. در ادامه تحقیقات مشخص شد که او مواد‌مخدر را با اتوبوس‌های مسافربری بین‌شهری به تهران منتقل می‌کند و سپس به توزیع آن می‌پردازد. همین کافی بود تا مرد قاچاقچی و همدستانش تحت تعقیب پلیس قرار بگیرند. 
در تازه‌ترین اطلاعات به‌دست آمده مشخص شد که متهم به تازگی یک محموله تریاک از مرزهای شرقی کشور خریده و درصدد آن است تا در پوشش بار تجاری توسط یک دستگاه اتوبوس مسافربری مواد را به یکی از پایانه‌های مسافربری تهران منتقل کند. با این سرنخ مأموران در محورهای ورودی پایتخت مستقر شدند و پس از ساعت‌ها کنترل و مراقبت نامحوسس سرانجام اتوبوس را شناسایی کردند. 
مأموران پس از شناسایی اتوبوس به تعقیب آن پرداخته و خودرو را در یکی از پایانه‌های مسافربری شهر تهران توقیف و بلافاصله متهم و همدستش را دستگیر کردند.
سرهنگ عبدالوهاب حسنوند، رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر تهران در این‌باره گفت: مأموران پس از توقیف اتوبوس و در بازرسی از آن 14کیلو و 600گرم تریاک کشف کردند.
 رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر تهران افزود: متهمان پس از دستگیری به اداره پلیس منتقل شدند و به قاچاق مواد‌مخدر با اتوبوس مسافربری و توزیع آن در تهران اعتراف کردند و برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار قاضی پرونده قرار گرفتند. این در حالی است که تحقیقات برای بازداشت اعضای دیگر این گروه از قاچاقچیان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید